orang sedang baca :)

Monday, May 26

La tahzan!

Assalamualaikum..

Dapat panggilan dari mama tadi. Mama minta aku untuk ambil cuti bulan depan. Katanya abang sepupu aku akan berkahwin pertengahan bulan depan. Nak tak nak aku terpaksalah ambil cuti nanti. cuti aku tinggal tak banyak. Sebab aku banyak sangat ambil EL tahun ni. Menyesalkan pun ada. Tapi setakat sehari atau dua hari boleh lepas agaknya nak cuti. Harap-harap Puan B bagi kelulusan. Terasa melampau pula sebab bulan ni saja aku dah ada tiga hari cuti tanpa rekod. Tak pasal-pasal je kena buang kerja nanti.

Pagi ni leher terasa sakit-sakit. Mungkin sebab tersalah posisi tidur semalam. Macam nak jerit je rasa sakit ni. Rasa nak demam-demam pun ada. Tahun ni paling banyak sakit berbanding dulu-dulu. Mungkin sebab sekarang tinggal berjauhan dengan keluarga. Takda pelindung lagi. Tak ada teman berbual seperti hari-hari biasa. Keluarga jauh nak mengadu atau berkongsi apa-apa masalah. Sedihnya. Hanya kawan-kawan yang ada untuk berkongsi cerita. Tak apa ye Farah! Allah sentiasa bersama dengan orang yang sabar. La tahzan!

Bila datang sesuatu yang menggangu perasaan. Orang yang paling diingati adalah MAMA. Terasa nak balik ke Perak sekarang jugak. Tapi apakan daya, tak dapat atas sebab kerja. Minggu ni nak balik Perak. Tak nak fikirkan apa-apa lagi. Kalaulah boleh dibasuh otak ni. Mahu je aku basuh dalam mesin basuh. Haha! Takkan tinggal apa dah untuk difikirkan. Aku masih lagi dalam proses terapi minda. Cuba buang segala kekalutan yang melanda. Lagi memikirkan lagi menyakitkan. Aku tak nak seksa jiwa macam ni. Apa kerja pun tak jalan. Kena cari inisiatif lain untuk buang perasaan tu jauh-jauh. Harap aku berjaya melalui perkara sebegini. Allah, tolong aku! :)

No comments: