Tuesday, June 3

Assalamualaikum..

Pembuka bicara.. Tak dapat digambarkan bagaimana perasaan aku ketika ini. Kecewa dan sedih dirasakan. Tak tahu pada siapa lagi untuk diadu. Ternyata di sini aku dapat meluahkan apa saja rasa sehabisnya. Tanpa ada siapa-siapa yang membaca. Seminggu yang lalu semuanya berubah. Hidup dah tak ada langsung rasa gembira. Aku bukan lagi orang yang seperti dahulu. Hari-hari terasa kosong. Tak tahu macam mana nak teruskan kehidupan dengan rasa begini. Allah sedang menguji. Ramai yang bagi bermacam nasihat. Aku terima nasihat-nasihat kalian. Tapi aku yang lalui semuanya. Hmm macam mana nak teruskan dengan rasa macam ni? :'(

Aku juga manusia biasa yang tak terlepas dari membuat kesilapan. Dan aku mengaku kesilapan aku. Aku minta maaf. Tapi begini berakhirnya sebuah pengakhiran. Tak ada lagi peluang untuk membuktikan segalanya. Aku cuba untuk berubah. Menjadi yang lebih baik dari sebelumnya. Mengadu pada Allah agar tabahkan hati aku untuk terima segala keputusan. Pelihara hati aku daripada kekecewaan. Tapi kenapa jiwa aku masih lagi kusut memikirkan apa yang berlaku. Kecewa dan rasa itu semakin bercambah. Tolonglah hambamu ini ya Allah..

Berfikiran positif. Itu yang cuba aku buat sekarang. Semoga Allah permudahkan segala apa yang aku akan lalui. Aku akan cuba untuk teruskan hidup seperti biasa. Dekatkan diri dengan Allah. Terima kasih IS atas nasihat yang diberikan. Insha Allah, diri ini akan cuba berubah. Aku akan kuatkan semangat untuk terima apa jua keadaan selepas ini. Buang segala rasa sakit sebab diri ini tidak diperlukan lagi. Semoga orang itu mendapat ketenangan. Aku tidak akan membuka aib siapa-siapa. Biarlah ia menjadi pengajaran buat diri aku.

Mata..
Jangan menangis lagi..
Hati..
Jangan sayu di malam hari..
Diri..
Tabahlah dalam menghadapi..

No comments: