Wednesday, June 8

pentingnya FB chat pada aku..

assalamualaikum semua..! hari ni aku datang office dengan mata merah.. aku pun tak tau kenapa.. yg pasti mata aku saat ni macam mata hantu dalam drama 'you saka pergi jauh jauh!'.. tensi betol.. nampak gayanya aku kena minum inner shine banyak² la pasni.. kasi lawa mata ni sikit..


mataku merah.. T-T


okay, berbalik pada tajuk entry aku di atas.. aku nak share sikit tentang aku dan fb chat.. ala, yg pop up chat kat ruang kanan belah bawah kat laman web sosial facebook tu.. itu kalau yg pakai mozilla firefox, google chrome, internet explorer dan sebagainya.. dan untuk yg pakai Rockmelt dah tentu fb chat korang belah kiri kan? dan tak kira la korang bukak website apa sekali pun korang still boleh chat macam biasa tanpa susah² nak bukak website fb untuk balas chat ketika tengah buat kerja kan..? fb chat ni bukan setakat digunakan untuk bergossip atau mengorat anak dara/teruna orang ye.. korang kena ingat tuuuu~~~


bagi yg belum tahu..
inilah dia rockmelt.. bukak google pun korang
still boleh chat macam biasa.. tak payah
susah² bukak website fb dah.. hihi mudah!


dengan adanya fb chat ni, kerja² aku sangat senang.. aku tak perlu susah² nak buang kredit handphone aku yg  aku rasa sebulan sekali je kot aku top up.. almaklumlah sekarang bf pun takda.. buang duit je top up hp ni.. opss.. tercakap diri sendiri single plak.. tp memang betul pon! alalalalaaa.. makcik² yg nak buat menantu boleh PM saya di fb ye.. wOops.. sekali lagi terpromote diri sendiri la.. eh dah melalut dah ni.. berbalik pada intisari tadi.. aku tak perlu susah² nak pegang hp aku dan pergi ke icon message untuk hantar sms dan ajak kawan² aku keluar lunch.. sekarang ni semua dah kerja ikut office hour.. kerja office la kan.. internet masing² ada pada komputer.. apalagi, for sure semua gigih dok online fb.. balik² orang yg sama setiap hari.. so dengan mudah dan tak bazir duit aku akan ajak kawan² aku lunch melalui fb chat.. kan ke senang kerja aku??


kawan aku yg kerap ajak aku keluar lunch..
so setiap kali kami akan discuss nak lunch kat mana or
nak keluar lunch ke tak kat fb chat je.. hehehe!
selain tu, aku gunakan jugak untuk hal² kerja.. bukan apa.. office aku ni kan 'besar' sangat².. tak larat la aku nak jalan sana sini.. dah la aku ni jenis berat pungkoq.. erkk?? yela.. kadang² nak tanya pun hal biasa² je.. so rasanya tenaga itu baik disimpan je untuk perkara² yg lebih penting.. sbg contoh.. boss aku akan bagi arahan "Farah, tolong pergi JKR elektrik satgi.. kena submit tender ni sebelum pukul 12 tengah hari.." hah.. aku kena memecut kereta aku ke JKR sebelum pukul 12pm.. pastu kena panjat tangga yg tinggi.. apa depa ni takda lift ke? haishhh~! penat hokay! so aku gunakan fb chat ni jugak untuk kegunaan kat office aku, macam nak bagitau.. "siti.. kertas dah nak habis tau.. tinggal 1 rim je lagi.." dan sebagainya.. hehehehe..


senang lagi tanya camni.. tak payah susah² ke bilik
untuk tanya hal² kerja.. teheee~! :p




p/s: macam mana kalau boss korang ada account facebook? korang rasa korang akan add tak? dan kalau dia add korang, korang approve tak? hohohoho..

No comments: