Thursday, June 5

Header baru. Yayy!

Assalamualaikum..

Selamat pagi Khamis. Akhirnya aku dapat juga tukar header baru kat blog aku. Header sebelum ni dah lebih 3 tahun. Gambar masa jadi pengapit kawan aku bersanding. Malas dah nak edit-edit header ni sebenarnya. Jadi aku ambil langkah mudah. Letak perkataan saja sudahh! Hehe. INI CERITA SAYA.. cewahh! :D

Pengumuman.. 

Aku semakin baik dari kedukaan. Eheh! Alhamdulillah. Ada cara sebenarnya nak pulihkan semangat. Salah satunya adalah dengan membuang segala rasa yang ada. Dekatkan diri dengan pencipta kita. Banyak berzikir. Ya, ini ada seseorang yang cadangkan. Terima kasih IS. Nasib baik kat office ni ada budak selalu pasang ayat-ayat al-quran dan zikir-zikir. Tenang sat bila dengar. Sambil tu boleh berkumat-kumit ikut sama. Hehe! Selain tu cuba buat solat sunat yang sebelum ni tak pernah aku buat. Aku akui. Ini sangat membantu. Sambil-sambil tu boleh berdoa agar Allah tenangkan jiwa kita dan minta perkara yang baik-baik. Minta jodoh pun boleh! Bahaa! :D

Apalagi yang aku buat? Buang benda-benda berkaitan yang boleh buatkan kita ingatkan orang itu. Contohnya nombor telefon, mesej-mesej, gambar-gambar, record-record dan segala macam tok nenek yang akan buatkan kita nak tengok bila duduk sorang-sorang. Kalau masih ada nombor telefon mesti keinginan untuk mesej atau tengok kat whatsapp akan timbul. Jadi untuk langkah terbaik, delete saja semuanya. Kalau rasa sayang nak delete, kuatkan semangat. Cuba ingat balik kata-kata dia yang buatkan kita rasa sakit hati. Bahaaa!

Cari pengganti. Takkan secepat itu? Tak apa. Bukanlah cari pengganti untuk bercintan-cintun. Maksudnya di sini, cari pengganti untuk teman bercerita dan berkongsi. Cuba berkawan dengan seramai yang boleh. Cari balik ex kita. Haha. Cuba berkawan dengan dia. Kawan je ye bukan bercinta. Baru aku sedar ramai yang nak berkawan dengan aku rupanya. Terima kasih pada kalian semua. Jadi tak adalah aku sunyi sangat. Cuba sibukan diri. Jangan duduk sorang-sorang. Kalau teringat je cepat-cepat istighfar. Hehe! Insha Allah.

Berdoa. Sentaja paling tajam. IS ada berkongsi waktu-waktu mustajab dan cepat makbul sekiranya kita berdoa. Antaranya semasa hari hujan, bulan puasa, semasa sujud terakhir dalam solat, solat sunat tahajud, antara azan dan iqamat dan sebagainya. Penang sekarang ni kerap hujan. Perbanyakkan berdoa ye. Cuba perbaiki diri. :)


5 Jun 2014
pagi Khamis
Semangat baru!
:)

No comments: