Wednesday, February 6

Trip To Bandung 22/1/13 - 26/1/13 Part 1

Assalamualaikum semua!

Dah lama tak update blog aku ni. Si Aida pun dok tanya bila aku nak update. Sebenarnya kemalasan melanda diriku. Dalam fikiran asyik dok nanti...nanti... Haa malam ni boleh ter'rajin' nak update pulak. Hihiks! :p

Tunggu punya tunggu... Akhirnya waktu yang ditunggu pun tiba! Trip ke Bandung ni aku dan kawan-kawan dah plan setahun yang lepas. Masa Air Asia buat promosi lagi. Tiket murah maa masa tu. Tanpa fikir panjang kami pun beli, padahal masa tu aku 50-50 tak tau betul ke tak aku nak pergi. Dan yang paling menyedihkan, boleh pula masa betul-betul hampir nak pergi tu, Bank Muamalat tak nak sambungkan kontrak aku. Ciss kau Muamalat! Budget pun dah kurang time tu. Lagi membuatkan aku 50-50 nak pergi. At last aku buat keputusan untuk pergi juga! Bukan selalu dapat peluang nak pergi, tambahan lagi kalau aku dah kerja nanti bila masa pula aku nak bercuti lagi. Ye tak?

Sehari sebelum aku bertolak ke Bandung, aku ke Penang dulu. Kenapa tak terus ke LCCT? Haa...sebab aku akan naik dari Penang ke LCCT. Kental kan? Kenapa la Air Asia tak buat dari Penang terus ke Bandung? Nak kena tambah budget lagi kat situ. Puih! Sehari sebelum bertolak, aku dah tukar siap-siap duit Indonesia Rupiah (IDR). Luckily, masa aku tukar tu rate masih rendah dalam rm311 = 1juta IDR. Aku tukar dalam 2juta IDR je. Kononnya tak nak shopping, yela aku kan dah mengganggur, pergi pun sekadar nak jalan-jalan dan tengok tempat orang je.

22 Januari 2013

Keesokan paginya, aku dan Nadie dah bangun awal dan bersiap ke Penang International Airport (PIA) untuk flight kami ke LCCT. Sebelum tu kami breakfast dulu di McDonald PIA. Aku temankan Nadia dan Nadie makan je. Lepas makan kami pun mulakan process timbang bagasi dan tunggu siap-siap di departure hall kemudian beratur untuk naik ke dalam kapal terbang.


menemani kawan-kawan bersarapan di McDonald





Lapangan terbang.. memang lapang!

Kami berada di atas awan nano.. cantik!

Kami sampai di LCCT dalam pukul 11 pagi lebih. Kami kena transit selama 2 jam di LCCT sebab flight ke Bandung pukul 3.30petang. Sempatlah kami lunch dulu di LCCT. Tapi yang paling aku tak tahan, LCCT sangat tak convenience. Dah la panas, sesak dengan manusia pula tu. Nak tak nak kami terpaksa lepak dulu di Old Town White Coffee LCCT untuk makan dan tunggu masa hingga pukul 2 petang. Kebetulan masa tu kami nampak pasangan Farah Lee dan Ally Iskandar pun lepak di Old Town. Tak sio teman tengok. Hehe.

Lepas isi perut dan rehat kejap, kawan kepada Nadia pun dah sampai, kami pun gerak untuk print boarding pass dan check in bagasi. Lepas dah habis selesai semua process termasuk imigeresen, aku lega gila! Yela, takut jugak buatnya tiba-tiba tak lepas imigeresen sebab kena blacklisted ptptn tak ke naya aku. Hehe! Sekarang masa untuk terbang ke BANDUNG! Penantian selama setahun akhirnya berakhir jua! Yeahh! Kami naik pesawat QZ. Bermakna kami naik pesawat dari Air Asia Indonesia. Waduh-waduh! Pramugara dan pramugari mereka ganteng-ganteng dan cantik-cantik bangat sih! Penerbangan ambil masa selama 2 jam 5 minit untuk sampai ke Bandung.


Aku dan Nadie dapat seat di belakang.
Dekat dengan sayap kapal terbang. hiks!

Berlepas! Malaysia masih di bawah...


Nadie cuba-cuba untuk mengorat pramugara
dengan membeli coke berharga 8000rp.
hasilnya, TAK BERJAYA! Hehe

Sekali lagi aku failed untuk ambil gambar
menggunakan camera phone aku.
Hasilnya, aku tetap nampak sekerat!

Hampir sampai.. Sila pasang tali keselamatan anda! :)

Bersambung...


No comments: