orang sedang baca :)

Monday, March 14

Saya Sudah Berstatus Puan ~

Hi Assalamualaikum.

Hampir terlupa ada blog. Haha. So rasanya ini entry pertama untuk tahun 2016. Hehe. Last punya entry adalah pada December tahun lepas. Yerlah start december aku dah busy dengan persiapan majlis kahwin aku. Haaaaa.. kini aku telah bergelar Puan.. Puan Farazzatul gituh! Rasa lain bila orang panggil aku puan masa kat office. Haha. 

Kalau nak cite bab kawen, alhamdulillah semua berjalan lancar. Ada sikit-sikit kelam kabut tu biasa la. Takda orang perfect kan. Ramai sangat orang datang sampai ada jugak kawan-kawan aku yang tak sempat aku nak layan. Maaaafffff sangat-sangat ye uollsss.. =( Outdoor photoshoot pun buat biasa-biasa je. Almaklumlah aku ni mana reti nak posing-posing. Selfie pandai ah. Haha. Photographer cadangkan buat di kelab golf belah Batu Gajah. Aku lupa nama kelab tu. Tapi kami tak masuk pun dalam tu. Amik dekat luar je. Jadilah dari takde kan. Redup la sikit kalau nak pegi tempat lain memang azab la. Panas nak meninggal hari tu. Dengan baju sanding hangat lit lit berjurai-jurai and berat bagai.




Untuk makluman, aku memang suka berinai. So bab-bab berinai ni memang aku sangat cerewet. Aku tak suka pakai inai yang dalam tiub tu sebab cepat hilang. Kena air sabun cepat je pudar warna dia. So aku bagitau mama aku yang aku nak inai daun. Biar renyah nak ceraikan daun inai tapi hasilnya aku puas hati. Selagi tak merah selagi tu ulang pakai. Maklang aku yang inaikan aku selama 3 malam. Haha. Keras kejung badan bila dah dipakaikan inai kat kaki tangan. Nak cantik merah punya pasal aku sanggup je. Hehe. 

Sehari sebelum nikah, aku ada jemput sorang akak yang ukir inai pengantin datang rumah. Aku memang dah booking akak ni lama. Lepas-lepas bertunang terus aku cari. Alhamdulillah akak ni memang duduk kat Batu Gajah. Jadi dah menyenangkan kerja aku. Save cost upah akak ni datang. Dia caj duit ukir inai je. Total aku dikenakan sebanyak rm72 (termasuk mama dan jiran aku). Puas hati sebab cantik dan kemas. Boleh pilih corak yang kita suka. Nak sarat sampai siku pun boleh.


Seminggu lepas tu majlis bertandang kat rumah belah suami aku pulak. Tak ada sanding-sanding. Kenduri sahaja. Masa ni la nak jumpa dengan sedara belah suami pulak. Ramainya laaaa sedara belah dia. Aku memang tak tau mana satu. Asyik tanya je " tu sapa?" "yang ni pula sapa dia?" hehe. Segan jangan kata la. Bila kita jadi tumpuan dan semua tengok kita. Tapi alhamdulillah semua berjalan lancar. Bila semua dah selesai memang rasa lega sangat-sangat. Macam seketul batu atas kepala dah hilang. Baru boleh pikir pasal nak merancang keluarga pulak kan? Ehhh...! haha.. =D

Pasal merancang keluarga nanti aku kat cerita entry seterusnya..

No comments: