Monday, October 14

Berbuat baik dengan haiwan...

Alhamdulillah..

Dua hari lepas dapat panggilan daripada SUK Pulau Pinang. Dapat tawaran bekerja di sana. Kadang kala rezeki akan datang tanpa kita duga. Lepas berhenti kerja di syarikat yang banyak menipu hak-hak pekerja dengan pihak management yang tak betul (Indaland Properties), saya masih terkial-kial mencari pekerjaan baru. Tanpa diduga, dapat pula panggilan dari SUK. Ini dinamakan rezeki. :)

Ada orang yang cakap, salah satu sebab aku dapat kerja ni mungkin atas doa kucing-kucing yang aku selalu bagi makan. Dan ada yang cakap disebabkan aku selamatkan nyawa Guard maka dia doakan aku. kalau betul sangkaan tu, Alhamdulillah. Terima kasih banyak-banyak. Aku selalu berpesan pada kucing-kucing yang aku bagi makan supaya doakan aku murah rezeki supaya aku akan selalu dapat beri mereka makan. Mungkin betul kata orang-orang tu.

Jadi janganlah kita kedekut memberi makanan pada kucing-kucing atau haiwan-haiwan lain sekalipun. Dengan memberi makan pada mereka tu ibarat bersedekah. Tak semestinya kita bersedekah hanya pada manusia. Haiwan-haiwan ni sentiasa berdoa pada orang yang melakukan kebaikan pada diri mereka tau.. :)


No comments: