Monday, March 21

I'm pregnant ~ 1st episod

Assalamualaikum.

Bertemu lagi kat sini. Sejak-sejak dah tau yang aku mengandung ni. Cepat nau aku lapar. Kejap-kejap nak mengunyah. Bangun pagi-pagi pegi keje, sampai je office perut dah meragam lapar. Susah gak la sebab sebelum ni memang waktu makan aku pukul 9-10.30 pagi. Tapi sekarang sebelum pukul 8 pagi perut dah pedih. T-T

Banyak jugak mulut-mulut yang bersuara, katanya awal sangat aku pregnant sebab baru ja kawen. Amboihhh, ada la tu... nak kata benda tak elok. Untuk makluman semua, aku nikah pada 29 Januari 2016 yang lepas. Kira aku memang bunting pelamin la. Ditambah pula dengan kepower-an husband aku. Ehhh! Haha. Gurau ja. Allah nak bagi rezeki awal pada aku. Haruslah aku terima. Rezeki lepas kawen ni kan dalam pelbagai bentuk. Tak semestinya anak. Harap kawan-kawan aku yang masih belum dikurniakan anak jangan terasa yer. Insha Allah ada rezeki anak tu nanti.

Khamis lepas masa di office, satu badan aku lembik. Seram sejuk sampai ke tulang rasanya. Memang dah demam. Jadi malam tu husband dan mak mertua datang ambil balik ke Sungai Petani. Singgah kat klinik untuk sahkan sekali pregnant aku ni. Lepas jumpa doktor and ambil urine kena tunggu jap test result urine tu. Tak lama lepas doktor panggil dan sah kan aku pregnant. Hehe. Mengikut kiraan last period aku, doktor anggarkan baby aku dah 6 minggu. Insha Allah 13.11.2016 baby aku akan lahir. Dia nasihatkan aku ke klinik kerajaan untuk buat buku pink. Tak boleh lebih dari 13 minggu. Insha Allah minggu depan baru aku akan buat buku pink.

So far takda lagi alahan teruk-teruk yang aku rasa. Cuma muntah tu ada la bila terbau benda yang aku tak tahan. Yang paling ketara sekali aku cepat rasa mengantuk. Letak kepala ja aku boleh tidur terus. Tambah pula cuaca panas ni tekak aku memang kering and sakit. Dah makan macam-macam benda untuk baikkan tekak tapi tak jugak baik. Dugaan betul. Okay la. Nak nap sat. :)

No comments: